Selecció de dades per conèixer, entendre i dimensionar.
730
aules d’educació infantil dels centres educatius públics de Barcelona han renovat el seu mobiliari i material des del curs 2020-2021.
Concretament, han renovat el seu mobiliari:
246 aules d’I3
238 aules d’I4
246 aules d’I5
28/04/2023
20
alumnes de ràtio seran els que tindran, de sortida, 104 centres d’I3 de Barcelona el curs vinent. 73 més ho faran amb un màxim de 23 alumnes per grup.
La reducció de les ràtios s’alinea amb l’aposta del Departament per la qualitat pedagògica als centres públics i concertats.
94%
de l’alumnat que el curs passat feia 4t d’ESO a Barcelona s’ha matriculat per fer algun tipus d’estudi a la ciutat aquest curs.
Aquest percentatge acosta una mica més la ciutat a l’objectiu de la plena continuïtat formativa 16-18.
3
nous centres públics. El curs vinent Barcelona sumarà dues noves escoles i un institut públics a l’oferta de la ciutat.
Aquesta ampliació serà possible gràcies a la incorporació de l’Escola Sant Felip Neri (Ciutat Vella) i l’Escola Mare de Déu de la Soledat (Sant Andreu), que passaran a ser l’IE Sant Felip Neri i l’Escola Segre, respectivament. A banda, també obrirà un centre de nova creació, l’Institut Vallcarca (Gràcia), que començarà amb dos grups.
21
zones educatives de Barcelona van millorar el curs passat en la distribució equilibrada d’alumnat vulnerable.
La distribució equilibrada fa referència a una distribució equitativa de l’alumnat vulnerable tant en centres públics com concertats de les 29 zones educatives que hi ha a la ciutat.
18.082
alumnes reben recursos del Pla de xoc i del Decret d’admissió.
Això suposa un 60% dels 30.101 alumnes en situació de vulnerabilitat a Barcelona i un 10% del total dels 175.177 alumnes que hi ha a la ciutat en el curs actual (2022-2023).
15,4%
del total d’alumnes de Barcelona va ser detectat amb necessitats del tipus B el curs passat, cosa que suposa una millora en el sistema de detecció respecte cursos anteriors.
Les millores en el sistema de detecció van permetre el curs passat identificar més alumnes amb necessitats de tipus B. Aquesta xifra està 9 punts per sobre del 6% que s’havia detectat en el curs 2019-2020.
100%
de l’alumnat en situació de vulnerabilitat de l’ESO ja està cobert per les mesures del Pla de Xoc (2n, 3r i 4t) o del nou Decret d’admissió (1r).
Aquest curs, les mesures per a la lluita contra la segregació escolar i per a l’èxit educatiu previstes en el Pla de Xoc (d’aplicació a Barcelona des de fa 4 cursos) i el Decret d’admissió (d’aplicació a tot Catalunya aquest nou curs) comprenen també la globalitat de l’etapa d’educació infantil i 1r de primària.