Selecció de dades per conèixer, entendre i dimensionar.
19,6 %
de l’alumnat d’ensenyaments obligatoris de Barcelona té nacionalitat estrangera.
De les 137 nacionalitats presents a les aules, Xina, Pakistan i Hondures són les nacionalitats amb més alumnat estranger, mentre que per continents d’origen el primer és Amèrica (7,2%), seguint d’Europa (5,4%), Àsia i Oceania (5,2%) i Àfrica (1,6%).
28/10/2022
1 de cada 3
alumnes d’ensenyaments obligatoris de Barcelona amb nacionalitat estrangera està en situació de vulnerabilitat (37,6 %).
28/10/2022
480 + 460
nous professionals s’incorporaran aquest curs 2022-2023 a la xarxa pública: 480 el setembre i 460 professionals més a partir de gener de 2023.
De forma desglossada, s’han incorporat:
391 docents des de l’inici de curs,
89 professionals d’administració i serveis, i
460 docents més ho faran a partir de gener per l’acord sindical de reducció d’una hora lectiva.
20/09/2022
73%
de l’alumnat amb necessitats educatives especials (NESE A) està escolaritzat a centres ordinaris.
Aquest curs 2022-2023, el 3,9 % del conjunt de l’alumnat matriculat als ensenyaments obligatoris (3-16) presenta necessitats educatives específiques tipus A.
La xifra d’alumnat NESE A s’ha incrementat gràcies a la millora dels sistemes de detecció i a l’acompanyament a les famílies.
20/09/2022
98%
de l’alumnat de continuïtat en la Formació Professional ha obtingut plaça en alguna de les opcions demanades en els cicles formatius de grau mitjà (CFGM).
Del conjunt de l’alumnat de continuïtat, el 88,8% ha obtingut plaça en la primera opció demanada.
20/09/2022
77+7
77 programes educatius i 7 programes de capacitació per a docents.
S’han ofert enguany a la Convocatòria Unificada de Programes organitzats en 5 àmbits:
Arts i cultura
Recerca, ciència i sostenibilitat
Llengua i plurilingüisme
Valors i ciutadania
Salut i qualitat de vida
01/05/2022
5.375
alumnes han participat a la primera fase de la preinscripció als CFPM.
4.826 dels quals són alumnes de continuïtat. Enguany, la preinscripció s’ha fet en dues fases, donant prioritat en una primera fase a l’alumnat que acaba 4t de l’ESO o un PFI.
01/05/2022
589
infants ucraïnesos s’han incorporat, des del 15 de febrer, al sistema educatiu públic de la ciutat de Barcelona.