Nou número de la revista Postobligatoris

Una quarantena de nois i noies comparteixen el seu testimoni a l’hora d’escollir com formar-se.

«L’afecte entre poble i escola ha estat la font de la llengua catalana.»

Què hem après de la pedagoga catalana Marta Mata?

«L’educació és més cosa d’amor que de ciència.»

Què hem après de la pedagoga catalana Angeleta Ferrer?

«No ens preocupem ni per les lliçons ni pels llibres. La primera cosa és aprendre a viure.»

Què hem après de la pedagoga catalana Rosa Sensat?

«És fonamental preservar en els nens els sentiments de sorpresa: la creativitat és filla de la sorpresa.»

Què hem après del mestre i pedagog italià que va fundar l’escola Reggio Emilia?

«El principal senyal de l’èxit d’un professor és poder dir: ara treballen com si jo no existís.»

Recuperem la figura de Maria Montessori, pedagoga italiana i creadora del model educatiu conegut com a Mètode Montessori.

«L’escola ha de ser per a l’infant, no l’infant per a l’escola.»

Ens acompanya a pensar el metge i pedagog belga Ovide Decroly, un dels promotors de l’escola activa, la pedagogia experimental i una educació basada en evidència i mètodes científics.

Sobirania alimentària: recursos i eines per al debat

La capitalitat per a l’alimentació sostenible acabarà aquest any, però el debat ha vingut per quedar-se. És una responsabilitat col·lectiva, també de les escoles i els instituts com a espais educatius, assumir-lo.