Selecció de dades per conèixer, entendre i dimensionar.
4
nous instituts escola es crearan a la Zona Nord de Barcelona com a part de la transformació integral de la zona educativa
La transformació global de la zona suposarà l’augment de l’oferta educativa amb tres noves línies d’ESO i cicles de formació professional, ja que l’Institut Pablo Ruiz Picasso deixarà d’oferir progressivament educació secundària per especialitzar-se en un centre d’estudis postobligatoris amb batxillerat i cicles formatius.
29/02/2024
1,1 M€
és l’estalvi anual estimat com a resultat de l’estalvi energètic en sistemes altament eficients de consum
A més de fer front a les onades de calor, el sistema de climatització previst en el Pla Clima inclou la generació de calor en èpoques de fred, substituint el consum de gas per consum elèctric. Això es veu compensat per la instal·lació de plaques fotovoltaiques que generaran un consum autosuficient i, fins i tot, excedents d’energia per compartir-la amb equipaments públics propers a les escoles.
29/02/2024
29,8%
menys d’emissions de CO2 gràcies al sistema de plaques solars previst en el Pla Clima
El Pla Clima Escola Barcelona preveu un sistema de climatització de fred i calor que augmenta l’eficiència energètica generant una previsió d’estalvis del 29,8% en emissions anuals (TnCO²/any), així com un 12,5% en el consum d’energia primària (GWh/any), i un 14,7% en costos econòmics.
29/02/2024
15.000
alumnes i un centenar de centres de la ciutat han participat en els programes d’oportunitats educatives Èxit i Speak Up.
Èxit i Speak Up són dos programes de la convocatòria unificada de programes que s’adrecen especialment a territoris amb més alumnat en situació de vulnerabilitat. Avaluacions recents remarquen la millora en els hàbits d’estudi de l’alumant participant gràcies al vincle i personalització de les propostes educatives, i el fet d’afavorir les condicions d’aprenentatge de la llengua anglesa gràcies a una proposta lúdica i atractiva.
22/11/2023
11
nous centres s’han creat a Barcelona, des del curs 2018-2019 al curs 2020-2021, a través de processos de transformació integral de centres.
La transformació d’aquests 11 nous centres ha estat el resultat de processos diversos en què s’han tancat, fusionat o modificat l’oferta (pas d’escola a institut escola) de centres en situacions de segregació o baixa demanda. Una avaluació conclou que aquestes transformacions han contribuït a reduir la segregació i a augmentar la demanda per part de les famílies.
22/11/2023
19,3%
és l’alumnat amb NEE tipus B d’aquest nou curs, és a dir, 32.769 alumnes. Aquest percentatge s’estabilitza, per primera vegada des del curs 2018-19, respecte el curs anterior que va ser d’una dècima menys (19,2%).
Aquest percentatge que s’estabilitza respecte al curs anterior contrasta amb la detecció feta el curs 2018-2019, que era del 4,7%, fet que indica la millora en tot aquest període en el sistema de detecció de l’alumnat en situació de vulnerabilitat socioeconòmica gràcies a la coordianció de diversos equips professionals (serveis socials, àmbit educatiu, etc.).
29/09/2023
18
zones avancen en la distribució equitativa de l’alumnat en situació de vulnerabilitat entre centres públics i concertats.
29/09/2023
776
noves places als cicles de formació professional de grau mitjà aquest curs 2023-2024.