Selecció de dades per conèixer, entendre i dimensionar.
4.631
és l’alumnat corresponent a la matrícula d’estiu d’aquest any.
L’alumnat de matrícula d’estiu és el que sol·licita plaça al sistema públic d’educació i se li assigna un centre fora del procés ordinari i una vegada tancada la matrícula continuada, és a dir, entre els mesos de juny i setembre.
20/11/2024
50%
50% de l’alumnat de la nova admissió d’estiu ha anat a centres concertats i, l’altre 50, a públics.
20/11/2024
51%
de l’alumnat que s’ha incorporat al sistema durant el procés d’admissió d’estiu (juny a setembre) es trobava en situació de vulnerabilitat.
Per això és molt important que l’escolarització de l’alumnat que entra al sistema educatiu fora del període ordinari es pugui seguir distribuint, durant els mesos d’estiu, amb criteris que afavoreixin la igualtat d’oportunitats i un repartiment equilibrat a tots els centres d’una mateixa zona eductiva gràcies, per exemple, a la reserva de places per a alumnat amb necessitats educatives específiques o en situació de vulnerabilitat socioeconòmica.
20/11/2024
+2,2%
És l’increment de la plantilla de professorat del conjunt de centres públics de Barcelona aquest nou curs 2024-2025. El cos docent representa, doncs, un total de 10.561 professionals.
L’augment de professorat contrasta amb la reducció d’alumnat un curs més. En total, aquest curs 2024-2025, el sistema educatiu de la ciutat escolaritzarà, segons dades provisionals de finals d’agost, un total de 167.533 infants i joves, 1.463 menys que el curs anterior.
30/09/2024
5
són els nous instituts escola que comencen aquest curs: els 4 nous instituts escola del projecte de Zona Nord (Nou Barris) i el nou Institut Escola Vapor Molí (Sant Andreu).
La transformació educativa de la Zona Nord ha transformat quatre centres d’infantil i primària en instituts escola: els nous Institut Escola Mestre Morera i InstitutEscola Ferrer i Guàrdia, del barri de Ciutat Meridiana; l’Institut Escola Ciutat Comtal, del barri de Vallbona i l’Institut Escola Elisenda de Montcada, del barri de Torre Baró. Aquest projecte vol afavorir la igualtat d’oportunitats a l’alumnat de la zona amb l’índex més alt de vulnerabilitat social de la ciutat i estrènyer el vincle entre les famílies del territori amb les propostes de secundària.
Per altra, l’Institut Escola Vapor i Molí sorgeix de la la fusió dels centres Institut Vapor del Fil i l’Escola Molí de Finestrelles, del districte de Sant Andreu.
30/09/2024
3.000
alumnes de la ciutat han estrenat centre aquest inici de curs.
Aquest alumnat que estrena equipament educatiu es correspon o bé a centres que han passat per un procés de renovació integral de l’edifici, o bé a nous centres que estrenen la seva ubicació o seu definitiva.
30/09/2024
10
àmbits de necessitats educatives i 5 graus d’intensitat de suport estableix el nou model de detecció i reconeixement de les necessitats educatives específiques (NESE).
184
centres educatius de la ciutat han participat aquest curs a “Xarxes per al canvi”, el programa del Consorci d’Educació que es prepara per a una nova etapa.