Selecció de dades per conèixer, entendre i dimensionar.
55%
La demanda d’escola pública (55%) es manté, un any més, per sobre de la demanda de places concertades d’I3 (45%).
I també es consolida el descens de sol·licituds de preinscripció (22.996 respecte a les 23.686 de fa un any).
01/03/2022
6.274
joves van ser atesos al llarg de les quatre jornades que va durar el Saló de l’Ensenyament d’aquesta última edició.
Els va atendre l’equip de postobligatòria dels serveis centrals del Consorci, l’equip de professionals orientadors, 31 alumnes i el seu professorat de 7 centres educatius.
01/03/2022
11%
Com a conseqüència de la disminució demogràfica de l’11% d’alumnat prevista per al curs que ve, es reduiran les ràtios d’alumnes a les aules d’I3 en funció de la realitat de cada zona d’escolarització.
D’aquesta manera, el 88% dels centres públics tindran una ràtio de 20 o 21 alumnes a I3, mentre que el 79% a secundària tindran una oferta inicial de 27 alumnes.
01/02/2022
2
nous centres tindrà la xarxa educativa pública de Barcelona el curs que ve.
L’Institut Escola Projecte del districte de Sarrià-Sant Gervasi i l’Institut Escola El Molí a Nou Barris, per la fusió de l’Escola Prosperitat i l’Institut Galileo Galilei.
01/02/2022
+3
El proper curs la xarxa pública comptarà amb 3 grups més d’I3 gràcies a la disminució de ràtios.
Aquesta dada contrasta amb la reducció de l’oferta per a I3 de 1.064 places menys.
01/11/2021
31%
d’increment de la matrícula de continuïtat, és a dir, alumnat que en acabar l’ESO o PFI escull formació professionalitzadora.
El curs 2020-2021 va haver-hi 1.478 alumnes amb matrícula de continuïtat a CFGM, mentre que aquest curs 2021-2022 n’hi ha hagut 2.150.
01/11/2021
FP
El col·lectiu de persones que volen accedir a l’FP és molt heterogeni i necessita respostes diferents.
El 56% és alumnat de 16-17 anys de continuïtat, el 20% és alumnat de 18 a 20 anys de retorn al sistema o de canvi d’ensenyament i el 24% té més de 20 anys i busca formació al llarg de la vida.
01/11/2021
+27%
En l’última preinscripció va augmentar la demanda de graus mitjans un 27% i la demanda de graus superiors un 22%.
La formació professionalitzadora es consolida com una opció formativa de futur.