Selecció de dades per conèixer, entendre i dimensionar.
73%
de l’alumnat amb necessitats educatives especials (NESE A) està escolaritzat a centres ordinaris.
Aquest curs 2022-2023, el 3,9 % del conjunt de l’alumnat matriculat als ensenyaments obligatoris (3-16) presenta necessitats educatives específiques tipus A.
La xifra d’alumnat NESE A s’ha incrementat gràcies a la millora dels sistemes de detecció i a l’acompanyament a les famílies.
20/09/2022
98%
de l’alumnat de continuïtat en la Formació Professional ha obtingut plaça en alguna de les opcions demanades en els cicles formatius de grau mitjà (CFGM).
Del conjunt de l’alumnat de continuïtat, el 88,8% ha obtingut plaça en la primera opció demanada.
20/09/2022
77+7
77 programes educatius i 7 programes de capacitació per a docents.
S’han ofert enguany a la Convocatòria Unificada de Programes organitzats en 5 àmbits:
Arts i cultura
Recerca, ciència i sostenibilitat
Llengua i plurilingüisme
Valors i ciutadania
Salut i qualitat de vida
01/05/2022
5.375
alumnes han participat a la primera fase de la preinscripció als CFPM.
4.826 dels quals són alumnes de continuïtat. Enguany, la preinscripció s’ha fet en dues fases, donant prioritat en una primera fase a l’alumnat que acaba 4t de l’ESO o un PFI.
01/05/2022
589
infants ucraïnesos s’han incorporat, des del 15 de febrer, al sistema educatiu públic de la ciutat de Barcelona.
01/05/2022
4
centres concertats que la Fundació Escola Vicenciana té a Barcelona s’integraran el proper curs a la xarxa de centres de titularitat pública.
D’aquesta manera, s’ampliarà l’oferta pública amb 1.300 places tant d’infantil i primària com de secundària al districte de l’Eixample i al barri del Raval. Aquesta integració reforçarà l’oferta educativa de proximitat i l’equilibri territorial entre oferta pública i concertada.
02/03/2022
+2.184
noves places i 83 nous grups de formació professionalitzadora s’oferiran el proper curs a la ciutat de Barcelona.
01/03/2022
3.460
sol·licituds de preinscripció presentades corresponents a alumnat amb NEE (un 15% del total).
D‘aquestes, 2.545 són NEE B (pla de xoc), mentre que 915 són d’alumnat amb NEE A que ha sol·licitat escola ordinària, enfront de 233 sol·licituds presentades a centres d’educació especial.