Selecció de dades per conèixer, entendre i dimensionar.
11%
Com a conseqüència de la disminució demogràfica de l’11% d’alumnat prevista per al curs que ve, es reduiran les ràtios d’alumnes a les aules d’I3 en funció de la realitat de cada zona d’escolarització.
D’aquesta manera, el 88% dels centres públics tindran una ràtio de 20 o 21 alumnes a I3, mentre que el 79% a secundària tindran una oferta inicial de 27 alumnes.
01/02/2022
2
nous centres tindrà la xarxa educativa pública de Barcelona el curs que ve.
L’Institut Escola Projecte del districte de Sarrià-Sant Gervasi i l’Institut Escola El Molí a Nou Barris, per la fusió de l’Escola Prosperitat i l’Institut Galileo Galilei.
01/02/2022
+3
El proper curs la xarxa pública comptarà amb 3 grups més d’I3 gràcies a la disminució de ràtios.
Aquesta dada contrasta amb la reducció de l’oferta per a I3 de 1.064 places menys.
01/11/2021
31%
d’increment de la matrícula de continuïtat, és a dir, alumnat que en acabar l’ESO o PFI escull formació professionalitzadora.
El curs 2020-2021 va haver-hi 1.478 alumnes amb matrícula de continuïtat a CFGM, mentre que aquest curs 2021-2022 n’hi ha hagut 2.150.
01/11/2021
FP
El col·lectiu de persones que volen accedir a l’FP és molt heterogeni i necessita respostes diferents.
El 56% és alumnat de 16-17 anys de continuïtat, el 20% és alumnat de 18 a 20 anys de retorn al sistema o de canvi d’ensenyament i el 24% té més de 20 anys i busca formació al llarg de la vida.
01/11/2021
+27%
En l’última preinscripció va augmentar la demanda de graus mitjans un 27% i la demanda de graus superiors un 22%.
La formació professionalitzadora es consolida com una opció formativa de futur.
01/11/2021
17%
de l’alumnat d’entre 14 i 18 anys surten de casa sense esmorzar.
ajuts de menjador al conjunt de l’alumnat al ensenyaments obligatoris.
Aquest curs, a secundària s’ha ampliat l’ajut de dos dies per setmana a un ajut diari (cinc dies) per facilitar uns horaris més sans i garantir al conjunt de l’alumnat d’ensenyaments obligatoris l’accés sistèmic a un àpat de qualitat: