L’orientació al meu centre…
3 persones orientadores
+50 alumnes requereixen un seguiment intensiu
3 reunions setmanals de coordinació
Una de les meves tasques prioritàries
és l’acompanyament de l’alumnat en la tria dels estudis postobligatoris. Al centre tenim una visió global de l’orientació on tots som orientadors: jo coordino, però un mestre que detecta un talent també té molt de pes.
L’eina clau per
organitzar-nos són les reunions setmanals on parlem dels casos que necessiten un seguiment i on l’equip docent ens trasllada les necessitats que detecten. Aquestes i altres trobades ens permeten fer un lideratge distribuït de la orientació.
M’omple d’energia
veure un/a alumne/a que, malgrat haver tingut dificul-tats, se’n surt molt bé. Una de les coses que més em mou és veure que tots els alumnes tenen possibilitat d’èxit si els ajudem en el seu procés.
M’ha marcat molt
el cas concret d’una noia amb altes capacitats que ha requerit un seguiment intensiu i ara està molt motivada per anar a la universitat. Fa poc em va regalar una aquarel·la i em va donar les gràcies.
Ens hem enfortit com a equip
davant la pandèmia, perquè s’ha intensificat la necessitat com a companys d’aportar idees «xules» per als alumnes.