La meva feina en tres dades…
Hem passat de 20 a 39 professionals en 44 centres
Formo part dels equips educatius de dos centres
15 h setmanals de treball grupal i atenció individual a les emocions
Treballem pràctiques restauratives,
que vol dir reparar relacions mitjançant cercles de diàleg, la comunicació no violenta, l’escolta activa i empàtica. Amb infants, joves i també adults, fem alfabetització de les emocions. És a dir, posar paraules a allò que sentim, saber-ho explicar i gestionar.
Som perfils diversos:
artterapeutes, psicomotricistes, treballadores socials, psicopedagogues, educadores socials, psicòlogues… Treballem l’acompanyament emocional des de l’educació socioemocional. L’escola no és només transmissora de coneixements: hem passat d’un equip docent a un equip educatiu. Els EMO treballem al centre i per al centre, som un membre més d’un ampli equip educatiu.
Vam començar com
un projecte del Pla de barris de 2+1 anys. L’avaluació va anar molt bé i ara som un programa per a 3 anys més, i hem passat de 20 a 44 centres.
El salari emocional
no es pot quantificar amb diners, però sí amb gestos, amb paraules, amb abraçades. M’omple molt quan els alumnes i les famílies agraeixen la teva tasca i es poden expressar de manera càlida i segura.
Llegeix l’entrevista sencera aquí!