Prendre consciència de què mengem, el context social, l’evolució històrica, quins significats té el menjar… La creació artística és un vehicle privilegiat evocador d’emocions, però també de pensament, anàlisi i reflexió. Amb aquest plantejament i en el marc de Barcelona Capital de l’Alimentació Sostenible, sis museus de la ciutat han formulat propostes educatives amb l’alimentació com a eix. Els centres educatius poden accedir a un total de 10 propostes des del setembre que van d’infantil i primària fins a l’ESO, batxillerats i cicles formatius. Algunes propostes s’oferiran al llarg de tot el curs. + info
La Fundació Miró, la Fundació Tàpies, el Museu del Disseny, el Museu Picasso, el Museu Nacional d’Art de Catalunya i el Museu de Ciències Naturals s’han sumat a la iniciativa. Des del Museu Picasso proposen Les receptes de Picasso, “una reflexió sobre com és la nostra dieta i com la podem millorar perquè sigui més saludable i sostenible, tot fent referència al malbaratament alimentari. Treballem a partir d’obres
de Picasso i altres artistes i fomentem, també, un procés creatiu amb els infants”, explica Maria Alcover, respon-sable de projectes educatius del museu. L’activitat comen-ça amb una formació adreçada als docents, “perquè puguin preparar l’activitat i adaptar-la bé al seu projecte.”
L’Escola Barrufet (Sants-Montjuïc), d’altra banda, ha participat en l’activitat Art al rebost del MNAC. “Som Escoles + Sostenibles i l’eix ambiental ja el treballem en el projecte educatiu. Però que l’alumnat pugui fer una activitat creativa de natures mortes a la Sala Oval i explorar obres a les sales del gòtic i el barroc és un goig i una experiència que els apropa a l’art d’una manera diferent”, valora Neus Rodríguez, tutora de sisè.