Recursos, idees i petites càpsules per seguir inspirant-nos.
Sobirania alimentària: recursos i eines per al debat
La capitalitat per a l’alimentació sostenible acabarà aquest any, però el debat ha vingut per quedar-se. És una responsabilitat col·lectiva, també de les escoles i els instituts com a espais educatius, assumir-lo.
Compartim amb vosaltres eines i recursos per seguir construint aquest diàleg:
«L’educació sense llibertat dona com a resultat una vida que no pot ser viscuda plenament.»
Què hem après d’Alexander Neill? Fundador de l’escola Summerhill i promotor de la felicitat i la llibertat a l’aula, a través de l’autogestió i l’autocontrol.
Alexander Neill(1883-1973), pedagog escocès
El mestre no és un model a seguir, sinó un guia.
La disciplina produeix por, per tant, és perjudicial per a l’equilibri emocional de l’infant.
L’assemblea com a òrgan de gestió.
L’amor i el respecte són bases de convivència.
«Només pensem quan ens confrontem a problemes»
Ens n’anem als Estats Units, amb John Dewey, per a qui “l’educació no és preparar-se per a la vida: l’educació és la vida en si mateixa”.
JohnDewey (1859-1952), filòsof, pedagog i psicòleg nord-americà
Us presentem el segon número de la revista “Postobligatoris”.
A les portes de començar la campanya de preinscripció dels ensenyaments postobligatoris, us presentem el segon número de la revista “Postobligatoris”.
A través d’articles, reportatges i entrevistes a joves estudiants, us serà útil per estar al dia de l’oferta pública de Barcelona. Aquest número se centra especialment en les novetats i els sectors emergents, l’FP dual i com els centres s’ha adaptat a la covid.
«Un nen que no se sent volgut, difícilment pot ser educat»
Què hem après del pedagog i educador Johann Heinrich?
Johann Heinrich Pestalozzi, pedagog i educador nascut a Suïssa (1746-1827)
Activitats mitjançant el joc i l’exercitació de les activitats manuals.
El llenguatge per mitjà de la conversa senzilla.
La importància de l’afectivitat des del naixement.
El desenvolupament social dels infants.
La capacitat de pensament i de veu s’aprèn a l’escola, es practica en la comunitat i des d’aquí s’exerceix tota la vida.
24 de gener, Dia Internacional de l’Educació
24 de gener, Dia Internacional de l’Educació
«Amb l’esforç de tothom fem possible trobar-nos, aprendre i preparar-nos per viure en societat»
#EscolesObertes#MigMiliódAgraïments
#EscolesObertes #MigMiliódAgraïments
T’has parat a pensar mai què et fa brillar de manera singular?
La cuca de llum o lluerna (Photinus pyralis) té una singularitat: s’il·lumina per atraure possibles parelles.
Totes i tots, de forma més o menys conscient, actuem d’una determinada manera per atraure les persones del nostre entorn, per encaixar i per aportar-los alguna cosa.
El Barrufet del temps ens ha inspirat aquesta reflexió. Fes-hi un cop d’ull!