Recursos, idees i petites càpsules per seguir inspirant-nos.
«L’escola ha de ser per a l’infant, no l’infant per a l’escola.»
Ens acompanya a pensar el metge i pedagog belga Ovide Decroly, un dels promotors de l’escola activa, la pedagogia experimental i una educació basada en evidència i mètodes científics.
OvideDecroly(1871-1932), metge i pedagog belga.
L’escolas’ha d’adaptar a l’infant.
La tasca de l’escola no és ensenyar, sinó fer viure l’infant.
Educar en col·laboració estreta, en oposició al mestre que parla mentre els infants escolten.
L’infant és un ésser social.
Sobirania alimentària: recursos i eines per al debat
La capitalitat per a l’alimentació sostenible acabarà aquest any, però el debat ha vingut per quedar-se. És una responsabilitat col·lectiva, també de les escoles i els instituts com a espais educatius, assumir-lo.
Compartim amb vosaltres eines i recursos per seguir construint aquest diàleg:
«L’educació sense llibertat dona com a resultat una vida que no pot ser viscuda plenament.»
Què hem après d’Alexander Neill? Fundador de l’escola Summerhill i promotor de la felicitat i la llibertat a l’aula, a través de l’autogestió i l’autocontrol.
Alexander Neill(1883-1973), pedagog escocès
El mestre no és un model a seguir, sinó un guia.
La disciplina produeix por, per tant, és perjudicial per a l’equilibri emocional de l’infant.
L’assemblea com a òrgan de gestió.
L’amor i el respecte són bases de convivència.
«Només pensem quan ens confrontem a problemes»
Ens n’anem als Estats Units, amb John Dewey, per a qui “l’educació no és preparar-se per a la vida: l’educació és la vida en si mateixa”.
JohnDewey (1859-1952), filòsof, pedagog i psicòleg nord-americà
Us presentem el segon número de la revista “Postobligatoris”.
A les portes de començar la campanya de preinscripció dels ensenyaments postobligatoris, us presentem el segon número de la revista “Postobligatoris”.
A través d’articles, reportatges i entrevistes a joves estudiants, us serà útil per estar al dia de l’oferta pública de Barcelona. Aquest número se centra especialment en les novetats i els sectors emergents, l’FP dual i com els centres s’ha adaptat a la covid.
«Un nen que no se sent volgut, difícilment pot ser educat»
Què hem après del pedagog i educador Johann Heinrich?
Johann Heinrich Pestalozzi, pedagog i educador nascut a Suïssa (1746-1827)
Activitats mitjançant el joc i l’exercitació de les activitats manuals.
El llenguatge per mitjà de la conversa senzilla.
La importància de l’afectivitat des del naixement.
El desenvolupament social dels infants.
La capacitat de pensament i de veu s’aprèn a l’escola, es practica en la comunitat i des d’aquí s’exerceix tota la vida.
24 de gener, Dia Internacional de l’Educació
24 de gener, Dia Internacional de l’Educació
«Amb l’esforç de tothom fem possible trobar-nos, aprendre i preparar-nos per viure en societat»